Stowarzyszenie producentów opon w całej Europie rozpoczęło dzisiaj kampanię TyreAWARE. Projekt ten ma na celu podniesienie świadomości o najlepszych praktykach i procedurach dbania o opony, ich przechowywania oraz trwałości użytkowej i jest skierowany do sprzedawców opon, kierowców i instytucji zajmujących się bezpieczeństwem ruchu.
Kampania TyreAWARE opracowana została we współpracy z Europejskim Stowarzyszeniem Producentów Opon i Gumy (ETRMA) i jej członkami. Materiały zebrano i przetłumaczono na 14 języków europejskich i są dostępne do bezpłatnego pobrania na portalu (www.tyreaware.org).
Osoby odwiedzające tę stronę mogą sprawdzić swoją wiedzę na temat najlepszych praktyk dbania o opony rozwiązując quiz TyreAWARE (dostępny obecnie w języku angielskim).
Podobnie jak w przypadku kampanii informacyjnej Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego o oznaczeniach na oponach albo kampanii „Pamiętaj o oponach”, ważnym celem TyreAWARE jest podniesienie wiedzy kierowców i ogólnej świadomości na temat opon.
Obszerne materiały obejmują wiedzę i porady dotyczące przechowywania opon, ich zakupu, konserwacji i trwałości użytkowej. Na stronie dostępne są także wybrane filmy wyjaśniające, kiedy należy wymieniać opony, znaczenie monitorowania prawidłowego ich napompowania. oraz zmiany opon na zimowe.
- Wierzę, że ta kampania będzie kolejnym krokiem w dotarciu do jak najszerszej grupy użytkowników i pomoże nam w zwiększaniu ich świadomości o różnych aspektach użytkowania opon. Dzięki materiałom przygotowanym na potrzeby kampanii możemy w łatwy sposób dotrzeć do przydatnych informacji – informuje Jacek Pryczek, Prezes Zarządu PZPO.
- Każdy kierowca i serwisant powinien mieć w głowie prezentowane informacje. Opony są często drugim najszybciej obracającym się elementem w samochodzie. Dla własnego bezpieczeństwa nauczmy się o nie dbać – dodaje Piotr Sarnecki, Dyrektor Generalny PZPO.
Fazilet Cinaralp, Sekretarz Generalny ETRMA, wskazuje - Opony są produktem złożonym i wysoce zaawansowanym technologicznie, a także jedynym elementem łączącym pojazd z drogą. Postępowanie zgodnie z informacjami i zaleceniami przekazanymi podczas kampanii spowoduje zwiększenie bezpieczeństwa i trwałości opon, wpłynie na mniejsze zużycie paliwa i redukcję emisji CO2, a także sprawi, że będą mniej głośne -
***
Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego jest organizacją pracodawców skupiającą wszystkich najważniejszych światowych i polskich producentów opon. Reprezentujemy firmy zatrudniające bezpośrednio ponad 10.000 pracowników, w tym w 4 fabrykach w Polsce. Naszą misją jest poprawa świadomości znaczenia opon dla bezpieczeństwa drogowego oraz upowszechnianie wkładu Członków na rzecz wszystkich ważnych aspektów życia społecznego, takich jak transport, bezpieczeństwo drogowe i zrównoważony rozwój.
Stowarzyszenie ETRMA jest głosem branży oponiarskiej w Europie i dąży do redukcji wpływu opon na środowisko naturalne przy jednoczesnym zapewnieniu wysokich standardów bezpieczeństwa opon.
dostarczył infoWire.pl
Link do strony artykułu: https://wwwww.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/europejska-inauguracja-kampanii-tyreaware-2016